reklama

Webová analytika

Pred spustením určite pred štartom reklamných kampaní je potrebné správne nastaviť merateľné ukazovatele.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Cieľ môže byť reálne vykonaná objednávka . konverzia, odoslanie kontaktného alebo objednávkového formulára, prihlásenie sa do newslettra alebo aj strávený čas na stránke nad 2 minúty. Merať je v podstate možné čokoľvek. Je možné merať vloženie produktov do košíka aj merať kroky v nákupnom procese.

Google Analytics
Google Analytics (zdroj: Miloš Vargic)

Google Analytics je potrebné prepojiť s Google Ads, ak používame Google reklamy a so službou Search Console. Na trhu je aj Web Analytics, veľmi podobný Google Analyticsu.

Na eshopoch môžeme priamo nahrávať plochu, ktorú vidí návštevník eshopu, vidíme jeho myš ako sa pohybuje na eshope, kde kliká a ak sa stráca, môžeme to použiť ako podnet k náprave. Na nahrávanie plochy používam svetovo uznávaný online nástroj Hotjar alebo český nástroj Smartlook.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Tok návštevníkov
Tok návštevníkov (zdroj: Miloš Vargic)

V spomínaných analytických nástrojoch zistíme všetko od návštev až po konverzie. Zdroj, médium návštev, oblasti odkiaľ boli prístupy, vekové kategórie práve Vašej cieľovej skupiny, najčastejšie konverzné cesty, používané zariadenia, rozlíšenie obrazovky, záujmu návštevníkov a ich správanie, tok správania, vstupné i výstupné stránky, rýchlosť webu ale aj vyhľadávanie na webe, viackanálové lieviky. Nezabudnite použiť filter na vyňatie všetkých Vašich IP adries, aby sa nepočítali do celkového prehľadu, výstupy budú tak odfiltrované od interných návštev.

Nahrávanie návštevníkov
Nahrávanie návštevníkov (zdroj: Miloš Vargic)

Pre každého šikovného online marketéra je neodmysliteľnou súčasťou práce denne byť ponorený do analýz, vyhodnocovaní a návrhov ako predávať viac na online trhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Želám Vám mnoho úspechov.

Miloš Vargic

Miloš Vargic

Miloš Vargic

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Venujem sa reklame na internete doma i vo svete. Google reklame, tvorbe web stránok, SEO - optimalizácií pre vyhľadávače. Zoznam autorových rubrík:  MarketingReklamy

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu