Google reklama - jej výhody, nevýhody a najčastejšie spôsoby

Autor: Miloš Vargic | 26.8.2019 o 8:56 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  154x

Google reklama výkonný pomocník v online svete pre všetky eshopy. Merajte aj vy, aká je výška práve tej vašej objednávky?

Google reklama vo vyhľadávaní

predstavuje najčastejší spôsob reklamy na internete. Medzi výhody patrí okamžité spustenie. Stačí vytvoriť reklamné kampane, reklamné skupiny, textovú inzerciu, nezabudnite na rozšírenia reklamy o podstránky, popisy, adresu a telefónne číslo. Google reklama vo vyhľadávaní je zameraná na výkon, čiže priamo oslovuje cieľovú skupinu vo vybratej cieľovej lokalite.

 

Google reklama v obsahovej časti

v tejto reklamnej časti sa inzeruje väčšinou ak máte záujem o bannerový spôsob reklamy, najčastejšie ide o tkz. Brandové kampane, ak idete na trh s novým produktom, službou, nová firma a pod. Vytvoríte osvetu o svojej novinke a zároveň oslovíte široké publikum.

 

Remarketingové kampane

sa používajú na oslovovanie už existujúcich návštevníkov, zákazníkov vašich produktov. Je to vhodný predajný kanál ako existujúcu klientelu oslovovať a ponúkať im svoje produkty. Veľká výhoda je, že už poznajú vašu web stránku, vaše logo, vaše produkty, služby, už prišli do kontaktu s vašou firmou, je to jednoduchšie ako oslovovať nových zákazníkov na internete.

 

Google reklamy v nákupoch – Google shopping

Túto možnosť nám Google ltd., ponúkol od 1.6.2019 a teda už aj na Slovensku je možné inzerovať cez Google nákupy. Pri tomto prevratnom reklamnom kanály je z iných krajín vysoký konverzný pomer, nižšia cena za konverziu (cost/conv.). Samotná príprava pred spustením je zložitejšia, ale za to je takmer zaručený nárast objednávok. Všetky ponúkané produkty posielate automaticky cez feed do Merchant Centra, ktorý prepojíte so svojim Google ads účtom a tam si nastavíte svoje Google nákupy. Google nákupy nie je možné použiť na služby.

Prečo sú Google nákupy tak skvelé?

Vo výsledkoch vyhľadávania sa zobrazuje priamo názov a fotka produktu, jeho cena a názov predajcu, prípade recenzie, tieto všetky atribúty Google nákupov robia tento reklamný kanál za jedinečný.

 

Internetová reklama je v súčasnosti najrýchlejšie sa rozrastajúci druh reklamy. Internetová reklama je najlepšie merateľná, ak sa vhodne nastaví a pripravia merateľné prvky.

 

Čo merať pri internetovej reklame?

Merať je možné takmer čokoľvek ale na bežne používané merania sa používajú meranie konverzií (konverzia je reálna objednávka), odoslanie kontaktného a/alebo objednávkového formulára, stiahnutie online katalógu, prihlásenie sa na odber noviniek, ale aj strávený čas na stránkach.

Merať je potrebné najcennejšiu aktivity, ktorú si najviac ceníte. Pri eshopoch sú to objednávky.

Pri implementácií sledovacích prvkov je potrebné ich reálne vyskúšať, za chyby sa draho platí rozpočtom.

Aby ste vývojára web stránok stále nepotrebovali je možné raz vložiť kód Google Tag Manager a následne už ďalšie sledovacie kódy vkladáte priamo do Google Tag Managera (GTM).

Pomocou Google Tag Manager vložíte aj najčastejšie používané

  • Google Analytics
  • Remarketingové kódy Google ads, Facebook ads atď.
  • Konverzné kódy
  • Všetky ostatné sledovacie kódy

 

  • Jedným kódom GTM nahradíte viac kódov vo web stránkach, čím znížite ich veľkosť

 

Na čo sa zamerať pri Google reklame alebo všeobecne reklame na internete?

Správne definovať očakávania a cieľ reklamy. Na základe získaných štatistických údajov vhodne reagovať na vývoj reklamy. Asi každý prevádzkovateľ eshopov má záujem o nárast počtu objednávok ale nie je jedno aká je cena za objednávku.

 

Názorný príklad výpočtu ceny za objednávku.

VOC produktu: 50 Eur

MOC produktu: 100 Eur

DPH: 20%, 20 Eur

Doprava a balné: 10 Eur

Zisk: 40 Eur

 

Pri cene za objednávku 15 Eur, je zisk 25 Eur, toto je super.

Ak je cena za objednávku 45 Eur, toto je neekonomické riešenie a mnohí prevádzkovatelia túto hodnotu nepoznajú, čo je škoda.

 

Aký použiť rozpočet do Google reklamy?

Táto otázka je pomerne veľmi častá. Rozpočet je možné použiť akýkoľvek, od pár stoviek až po tisíce za mesiac. Inak povedané, čím sa použije vyšší rozpočet, tým sa osloví väčšie cieľové publikum. Reklamy je možné kedykoľvek pozastaviť a opäť spustiť, z praxe viem, že je lepšie reklamy úplne nevypínať ale už keď je potrebné tak utlmiť na chod napr. na 50%.

 

Aké chyby sa často robia pri Google reklame?

  • Reklamy sa zobrazujú nerelevantným ľuďom
  • Reklamy sa nemerajú
  • Reklamy nemajú ciele
  • Reklamy sú nesprávne nastavené
  • Landing page alebo cieľová web stránka je zle určená
  • Všeobecné reklamy
  • Chýbajú benefity v reklamách, ako sa práve Vaše služby a produkty odlišujú pri kúpe u Vás

 

Pri týchto nedostatkoch spracovania reklamy prichádzate o svoj rozpočet.

 

Ako optimalizovať Google reklamy?

Pri kľúčových slovách je možné použiť zhodu voľnú, frázovú alebo presnú.

Príklad:

Ak predávate futbalove lopty a nepredávate basketbalove lopty.

futbalove lopty – vo volnej zhode reklamy sa zobrazia aj pri vyhľadávacej kľúčovej fráze basketbalove lopty, čo je škoda a Váš rozpočet sa plytvá.

Skóre kvality

Čím je vyššie skóre kvality, tým je lepšie pre Vás. Skóre kvality je od 0 do 10. Skúsený Google specialista Vám pomôže.

Zobrazujte svoje reklamy tomu správnemu publiku.

Ak predávate bicykle, s malou pravdepodobnosťou si kúpite ďalší hneď zajtra po kúpe prvého bicykla. Tuto stačí vylúčiť z remarketingového zoznamu konvertujúcich zákazníkov, prípadne im ponúkať doplnky na bicykle – svetlá, zámky, blatníky, tachometre a pod.

Ak predávate BIO potraviny, tie konzumujete pravidelne, tu je remarketing stále na mieste.

Ak predávate detské plienky, ktoré viete, že ich dieťa spotrebuje do 14 dní od kúpy, v tomto prípade je vhodné pred uplynutím 14 dňovej lehoty poslať ponuku priamo pre tento účel. Možností je mnoho.

 

Čo je dynamický remarketing

Používa sa často, keď sa vhodne nastaví, má výborné výsledky. Ak predávate oblečenie a návštevník si prezerá pánske obleky značky OBL, systém si automaticky zaznamená jeho aktivitu prezerania oblekov značky OBL a zákazník pokračuje napr. vo svojej práci. Po príchode domov si spomenie, že ho zaujímajú novinky doma i vo svete, číta si aktuality a tam sa zobrazí priamo oblek, ktorý si prezeral, značky OBL a takto sa masíruje jeho záujem o kúpu.

Každému želám mnoho úspechov a čím ďalej viac konverzií.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Sulíkovci predvádzajú kolosálnu nezodpovednosť (týždeň Petra Schutza)

Putin poslal Trumpovi frčku.

Píše Martin Šebeňa - Fórum

Jedzte menej bravčového, občania!

Učebnicové zlyhania čínskych úradníkov pri africkom more ošípaných.

Slosiarik o výsledkoch prieskumu: Most-Híd a SaS majú problém

Podľa sociológa prieskum ešte nezachytil rozpory v SaS.


Už ste čítali?